Сім найчастіших запитань, що ставлять про збір заборгованості в логістичній галузі
Ми пояснюємо, як це працює і хто платить
Замовлення доставлено, рахунок-фактуру надіслано. Але оплата не надходить.
Спосіб, в який можна впоратися з простроченими платежами, — це скористатися послугою збору заборгованості. Але багато хто й гадки не має, що вона собою представляє.
Ця стаття в блогу дає відповіді на сім запитань, які задають перед тим, як замовити послугу збору заборгованості.
Зміст
- Скільки повідомлень із нагадуванням я маю надіслати перед тим, як скористатися послугою збору заборгованості?
- Які послуги надає компанія зі збору заборгованості?
- Як замовити послугу збору заборгованості?
- Як працює збір заборгованості?
- Які обмеження має послуга збору заборгованості?
- Наскільки висока комісія?
- Хто сплачує комісію збору заборгованості?
Борги мають сплачуватися негайно, якщо інше не передбачено контрактом. Не зважаючи на це, іноді гроші не надходять. Скільки б причин цьому не було, неприємні наслідки відбиваються на всіх учасниках. Платіж вважається простроченим через 30 днів після того, як мав надійти. Тоді як кредитор ви здатні вдатися до додаткових кроків і, наприклад, замовити послугу збору заборгованості, щоб отримати свої гроші. Пропонуємо відповіді на деякі запитання, що найчастіше ставлять з приводу замовлення послуги збору заборгованості:
1. Скільки повідомлень із нагадуванням я маю надіслати перед тим, як скористатися послугою збору заборгованості?
Згідно Директив ЄС немає потреби в надсиланні повідомлення з нагадуванням, якщо строк платежу минув. Замовник транспорту автоматично прострочив платіж. Послугу збору заборгованості можна замовити негайно.
З правової точки зору немає вимоги про обов’язкове нагадування за допомогою повідомлення, але якщо ви таке надішлете, це допоможе залишитися в добрих відносинах із вашим бізнес-партнером. Однак, якщо після другого повідомлення з нагадуванням ви не отримали від боржника відповіді, а платіж так і не виконано, час подумати про послугу професійного збору заборгованості.
2. Які послуги надає компанія зі збору заборгованості?
Компанія зі збору заборгованості вивчає випадок з обох сторін і може виступати в якості нейтрального посередника. Вона перевіряє будь-які квитанції й повідомляє вам, чи є підстави для законної скарги.
До того ж, компанія з професійного управління дебіторської заборгованістю здатна допомогти своїм клієнтам отримати їхні гроші, узявши на себе відповідальність за комунікації з боржником. Ці дії мають прояснити проблему та/або забезпечити сплату боргу. Крім того, послуга збору заборгованості може узгодити альтернативні способи здійснення платежу за бажанням кредиторів.
Послуга збору заборгованості має повноваження активно здійснювати стягнення боргу. Зокрема, це означає, що вона може спонукати боржника до сплати заборгованості.
3. Як замовити послугу збору заборгованості?
Існують варіанти управління дебіторською заборгованістю власноруч. TIMOCOM має статтю, де йдеться про три поради щодо збору заборгованості. У цих порадах йдеться про те, що можна зв’язатися з вашим замовником самостійно й нагадати про платіж, який він вам винен. Однак є сенс зв’язатися з фахівцем, який має досвід щодо стягування прострочених платежів, а ще краще, якщо він спеціалізується на зборі заборгованості у вашій сфері діяльності. Вантажним експедиторам і логістичним компаніям варто пам’ятати, що треба обирати послугу, яка відповідає цим вимогам. Як правило, замовити послугу збору заборгованості зовсім не важко: варто лише надіслати запит або заповнити форму онлайн. Щоб компанія зі збору заборгованості змогла виконати свою роботу, ви маєте надати їй документальне підтвердження, що вам винні гроші. Це несплачені рахунки-фактури, фрахтовий контракт тощо. Як тільки ви надали ці документи, ви маєте підтвердити, що замовляєте послугу збору заборгованості. На цьому етапі команда збору заборгованості може починати працювати з дебіторською заборгованістю.
4. Як працює збір заборгованості?
Як тільки підтвердження замовлення та інші важливі документи, що стосуються справи, надійшли до компанії збору заборгованості, вона візьметься за перевірку скарги.
Вона має упевнитися, що всі документи в порядку. Наприклад, чи справді платіж мали здійснити 30 днів тому? Чи було подано скаргу щодо відшкодування збитків? Чи справді рахунок-фактуру не сплачено? Компанія збору заборгованості перевірить надані документи, щоб упевнитися, що скарга є беззаперечною й юридично обґрунтованою.
Після цього вони зв’яжуться з боржником. Боржнику надають можливість викласти свою точку зору на ситуацію й зробити заяву. Він може підтвердити наявність заборгованості або оскаржити претензію, надавши у підтвердження відповідні документи зі свого боку. У рамках справи він може погодитися на розстрочку платежів або часткову виплату боргу.
5. Які обмеження має послуга збору заборгованості?
Послуга збору заборгованості не має право вершити правосуддя, судити, як це може чинний суд, або примусити боржника здійснити платіж. Вона може собі дозволити вимагати від боржника здійснення оплати у випадку, коли чітко зрозуміло, що він винен платіж. Якщо скарга обґрунтована, боржник повинен виконати платіж на користь кредитора.
Тому послуга збору заборгованості має такі самі права, що й кредитор. Вона просто бере на себе комунікацію з боржником від імені кредитора. Вона має юридичну підготовку, яка дозволяє встановлювати факти в справі, але не є юридичною консультацією. Якщо клієнт іде до суду, послуга збору заборгованості не фігуруватиме в справі.
6. Наскільки висока комісія?
Якщо логістична компанія вирішує найняти фахівця з управління дебіторською заборгованістю, що базується в Німеччині, то існує обмеження щодо суми комісії, яку можуть стягнути. Комісія розраховується на основі документу, що регулює оплату праці адвокатів на території Німеччини, де встановлено тарифи за певну послугу. Опрацювання справи про збір заборгованості коштує десь від п’ятдесяти до двохсот п’ятдесяти відсотків тарифу, який стягується на основі регулюючого документу. В документі перелічені комісії на основі початкової суми заборгованості. Навіть у випадку складної або особливо складної справи максимальна комісія за опрацювання лише в 2,5 рази перевищуватиме вказану в документі. Часто в середньому комісію погоджують на рівні 1,3 від вказаної в документі. Це здається складним, але насправді її легко розрахувати.
Приклад Припустімо, що товари перевезено, а вартість транспортування залишається несплаченою. Сума в рахунку-фактурі складає 500 євро. Вартість збору заборгованості за цією справою в середньому складатиме 1,3 від тарифу за юридичні послуги, тобто 58,50 євро.
7. Хто сплачує комісію збору заборгованості?
Рахунки-фактури можуть не сплачуватися з різних причин, однак тим, хто не платить, варто пам’ятати, що несплачені рахунки коштують часу й грошей. Наприклад, щоб написати й відправити повідомлення з нагадуванням, потрібні організаційні зусилля й фінансові витраті. Кредитор може вимагати від боржника повного відшкодування витрат, що сталися впродовж збору заборгованості.
Існує Директива ЄС, де надається вичерпна інформація щодо прав і обов’язків усіх сторін. Вона регулює відносини щодо несплачених рахунків. Ми викладаємо юридичні деталі щодо відшкодування в цій статті блогу TIMOCOM. Ця інформація особливо важлива для міжнародної галузі, такої як логістика.
Короткий огляд
Звичайно, несплачені рахунки має бути сплачено, особливо, якщо компанія хоче залишатися в добрих ділових відносинах зі своїми партнерами. Однак, якщо платіж не надійшов, важливо знати свої права та варіанти дій. Послуга збору заборгованості пропонує вам професійне управління дебіторською заборгованістю й допомагає стягувати борги.
У сфері транспорту й логістики управління дебіторською заборгованістю є проблемою, враховуючи те, що часто вона виникає за межами кордонів і вимагає спілкування різними мовами. Тому команда міжнародної послуги збору заборгованості TIMOCOM зорієнтована працювати з клієнтами по всій Європі. Працюючи 27 мовами, вона виступає як нейтральний посередник, який допомагає компаніям зі збором несплачених боргів.
Вас також може зацікавити:
Як мені впоратися з несплаченими рахунками? Пояснюємо ваші права й обов’язки.
Що робити, якщо клієнт не заплатив?
Економічна витривалість: як захистити свою компанію за поточних умов