14.11.2018

Хто насправді несе відповідальність за безпечне завантаження вантажівок?

Експерт з безпеки перевезень дає поради у ексклюзивному інтерв’ю.

(1)

За даними Асоціації Страховиків Німеччини (GDV), 70 відсотків вантажівок на дорогах Німеччини захищені неправильно або недостатньо. Обов’язковим є правильний захист вантажу згідно з Законом Німеччини про дорожній рух (StVO) та Комерційним кодексом Німеччини (HGB). Але хто ж в цілому несе за це відповідальність: перевізник, водій чи відправник? І що дійсно включає в себе поняття «безпека завантаження»?  Альфред Лампен, експерт, тренер та автор, дає цінні поради щодо безпечного завантаження в індустрії логістики.

Що ж ми маємо на увазі, коли говоримо про безпечне завантаження?
В основному про забезпечення того, що товари залишаються у транспортному засобі, та ніхто не отримує травм і товари залишаються не ушкодженими.

За даними Асоціації страховиків Німеччини кожен п’ятий нещасний випадок під час руху вантажівок є «нещасним випадком, який спричинений втратою вантажу». Близько 1600 серйозних аварій трапляється на дорогах Німеччини щороку і коштують вони тризначну мільйонну суму. Що ж можна зробити, щоб запобігти недостатній безпеці завантаження?

Вирішальну роль тут грає відправник. Припустимо, що водій прибуває на місце завантаження і має непідходящий для певного вантажу транспортний засіб, або зламану вантажівку або в нього відсутній стяжний ремінь. Проте, речі все таки завантажують і вони їдуть до клієнта пошкодженими. Клієнт скаржиться, що це шкодить його бізнесу і звичайно ж це не в інтересах перевізника.  Жахливим було б ставити під загрозу життя людей. Наприклад, випадок з незахищеними рулонами паперу. Один рулон важить декілька тон. Якщо транспортний засіб несподівано гальмує, рулон або будь-які інші товари можуть вийти з контролю в результаті відцентрової сили.  Товари падають на дорогу або падають вперед.  Наслідки фатальні.

Інструкції відправника були б необхідні, де було б зазначено, що необхідними є гальмівні серветки та стрічки для закріплення вантажу певним чином. Це слід було передбачити перевізнику або підряднику заздалегідь, інакше він не отримав би роботу.

Чи є такі інструкції?  І якщо є, хто затверджує їхню відповідність?
Багато відправників та клієнтів з індустрії та торгівлі ще повинні цілком зрозуміти свою відповідальність в цьому випадку, адже в їх розпорядженні немає всієї необхідної інформації. Інші вже втілили інструкції близькі до ідеалу. Хімічна індустрія дуже вимоглива у цьому аспекті. Існують дуже чіткі правила, яким потрібно слідувати перед відправкою вантажівки.

Де я можу знайти інформацію про належну безпеку завантаження?

Ви можете отримати необхідні брошури від Асоціації професійного транспорту для пост-логістичних систем зв’язку або від Федеральної асоціації перевезення вантажу, логістики та вилучення з експлуатації.   Ви також можете отримати інформацію від асоціацій транспорту та логістики.

Водій повинен розуміти, що у небезпеці саме він, адже вантаж знаходиться безпосередньо за ним. Якщо транспортний засіб несподівано гальмує, вантаж летить вперед. Водій тоді стає першою особою, яка несе на собі силу удару. Проте, зрозуміло, що він також ставить інших під удар, адже незахищений товар падає або спрямовується на дорогу чи інші транспортні засоби.  Якщо водій це усвідомлює, він також буде надавати більшого значення належному захисту вантажу. Пусте місце попереду, наприклад, також завжди слід захищати. Цю інформацію слід оговорювати на тренувальних курсах.

Інспектор в інтерв’ю також розповів, що транспортні пошкодження впливають на помилки при пакуванні.  Чи є приклади помилкового пакування, яке створило проблеми з безпекою пакування?
Товари, які кріпляться до піддонів, але не заповнюють їх, наприклад. Якщо картонні коробки стоять занадто близько до пакувальної плівки. Або якщо лише піддони, а не коробки на них, стоять дуже близько один до одного, транспортний засіб різко гальмує і вантаж стискається разом. Це може спричинити деформацію пластикових каністр, що в свою чергу спричинить відкриття пробки в результаті тиску і рідина, наприклад небезпечні матеріали, витече.

Чи існує така річ, як 5 базових правил для безпеки завантаження, яких слід дотримуватись?

  1. Пусте місце попереду слід блокувати переднього стінкою або кріпленням і піддонами, також підвищувати стійкість за допомогою гальмівних серветок.
  2. Якщо у мене є вантаж, який може впасти, наприклад рулони паперу, я повинен встановити гальмівний захист.  Я можу захистити багаж від перекидання боковими бігунками та спеціальним обладнанням для кріплення. 
  3. Для вантажу, який я не можу закріпити, наприклад напої у тетра-паках, мені потрібен стійкий транспортний засіб з сертифікатом стійкості конструкції.  Якщо я цього не маю, я відхиляю вантаж.
  4. Поверхня для завантаження повинна бути прибраною. Це чітко видно на прикладі транспортного засобу з гранулами: мішок пошкоджений, гранули випадають і наступний вантаж ставиться на верх. І всі вони тоді практично стоять на кульковій опорі. Іншими словами: Мені постійно доводиться їх прибирати.
  5. Інший аспект – спілкування між клієнтом і підрядником: якщо перевізник знає, яке захисне обладнання йому потрібно мати з собою, він також буде підготовлений. Перш за все, відправник може надати інструкції перевізнику з цього приводу.

Більше інформації про TIMOCOM можна знайти на www.timocom.com.ua

Завантажте прес-реліз
На початок